Deel 37: Wie is Harry Potter?

Tja, heeft Julia dus de toren helemaal naar haar eigen wensen en ideeën ingericht. Het is natuurlijk een oplossing, maar wat me echter behoorlijk tegen de borst stuit is dat ze het niet noodzakelijk vond om hierover van tevoren te praten. ‘Jij bent er nooit’ was haar excuus, wat natuurlijk erg zwak is. We hebben elkaar tussendoor gezien en gesproken en toen zei ze niets over de toren. Ik snap natuurlijk wel dat er iets gebeuren moest, dat de beveiligen eerder aangelegd op den duur niet genoeg zullen zijn, maar ik had er geen twaalf jonge leerlingen ingezet die magie doen volgens het Harry Potter systeem, wat dat ook precies mag inhouden. Twaalf leerlingen van twaalf verschillende werelden. Deze werelden heb ik een voor een bezocht, allemaal een beetje van hetzelfde. Laat middeleeuws tot vroeg negentiende eeuws, magie meer of minder aanwezig, en geen van allen iets met Amber te maken.

Na wat onderzoek en nadenken besloot ik dat ik de kinderen daar niet zonder begeleiding en bewaking wil laten leven, de zoektocht naar een betrouwbare leermeester begon. Ik consulteerde Sand hierover, maar ze wist er geen. Wel leermeesters, maar geen die 100 % betrouwbaar waren. Ik heb zitten denken over familieleden, maar geen van hen kwam echt in aanmerking. Jurt erbij halen, zoals Julia eerder had gesuggereerd, vond ik ook geen goede oplossing. Oh, ik durf met zekerheid te zeggen dat hij betrouwbaar is, maar durf hem niet los te laten op de leerlingen. Bleef alleen Mandor over. Het heeft even geduurd eer ik er aan toe was hem te troeven, er zijn meer zaken die mee spelen. Ik wilde maar dat Dara nooit met haar insinuaties was begonnen, dat bemoeilijkt het heel erg voor mij om een normale vriendschappelijke relatie met Mandor te hebben. En bovendien wil ik niet teveel verplichtingen hebben aan wie dan ook.
Uiteindelijk toch maar getroefd, hij wilde me zeker komen helpen. Een uurtje later haalde ik hem door, hij was, als altijd, weer pijnlijk netjes gekleed in pak met stropdas. Ook voelde hij de beveiligingen tegen Chaos, voelde zich heel erg naar en ik moest Sand erbij halen om dit op te lossen. Ze was zeer verbaasd dat ik een Chaosiet binnen de toren had en nog verbaasder dat Mandor nog stond, hij had plat moeten liggen. Maar toen hij beloofde deze toren niet te gebruiken voor zijn eigen doeleinden, haalde ze wat van de beveiliging weg en ging weer.

Ik denk dat Dara ook tegen Mandor wat van haar plannen heeft verteld, hij liet me meteen weten dat ik geen enkele verplichting aan hem had en dergelijke. Die jongen is echt vreselijk vormelijk, mijn moeder zou zeer te spreken zijn over zijn goede manieren, haha!
Heel interessant was wat hij vertelde over Jasra. Niet van de Hoven, niet van Amber, altijd op zoek naar haar eigen bron van Macht, daarbij niets en niemand ontziend. Meteen wist ik dat ik de goede persoon hierheen had gehaald, Mandor heeft eerder geprobeerd om Jasra te verslaan en hij zal er alles aan doen om haar nooit te mogelijkheid te geven om macht van de toren te gebruiken of om zelfs maar binnen de toren te komen. Want, zoals ik eigenlijk al verwachte, was hij meer dan bereid om te helpen.
Hij vertelde dat zijn stiefbroer Despil eigenlijk beter was met toveren, maar dacht niet dat deze in dit project betrokken moest worden. Dat ben ik met hem eens, hoe minder mensen, hoe beter het is.
Ik zei dat hij natuurlijk niet altijd in die toren hoefde te zitten. Dat was hij ook niet van plan, zei hij met een glimlach. Hij gaf me een troef van de toren en vroeg of ik hem zo nu en dan tussendoor wilde troeven. Hij zou dat dan ook doen.

Blijkbaar is de wereld waar ik vandaan kom, uiterst interessant voor Amberieten. Stel je voor, in dat jaar dat ik er niet was zijn Martin (als landsheer) en Merlijn naar me komen vragen. Ook schijnen Julia en Jurt langs geweest te zijn.
Ik heb Merlijn opgezocht op het landgoed van de O’Connors en wat met hem gesproken. Ook hij stelde voor dat ik liet uitzoeken wie mijn echte vader zal zijn, zucht.

Ook nog een poosje met mijn vader opgetrokken. Hij is bezig om de sater Puk te pakken te krijgen en met diens hulp de dryade weg van Arden te lokken. Hij wilde absoluut niet dat ik me daarheen liet doorhalen, ik denk vanwege de vrouwenversierders mentaliteit van de sater. Julian en zijn mannen zijn in de buurt, ze ondervinden zeer veel problemen. Ik hoop dat ze hem in handen krijgen. Arden is nu niet veilig meer, al vinden sommige mensen dat Arden nu uiterst veilig is...

No comments: