Deel 39: Waarschuwing

Caine is misschien wel 1 van de meest illustere familieleden soms. Duikt ineens op om te vertellen dat die zoon van Finndo eigenlijk Faustilus heet, vermoedelijk geen zoon van Finndo is, maar zo’n wezen. Volgens Caines aanname hebben ze blijkbaar genoeg gehad aan het bloed dat ze hebben geoogst. Ik heb hem vertelt wat ik heb mee gemaakt. Het kan zijn dat Caine gelijk heeft, maar zoals vaker het geval is, vond hij het niet nodig nadere uitleg te geven, wel een paar sneren over dat ik totaal niet op mijn vader lijk, dat deze wel door kan denken etc. Tja, mijn vader heeft natuurlijk ook wat meer levenservaring…

Toch vraag ik me af, dat als Caine gelijk heeft, wat het wezen dan hoopt te bereiken met ons allemaal op te zoeken om te waarschuwen voor –min of meer- hem en zijn soortgenoten. Als Caine gelijk heeft, lopen we in een grote val straks, als Caine half gelijk heeft, moeten we nog steeds oppassen en als het wezen gelijk heeft, ook. In ieder geval is het een grote puinhoop.

Dit alles deed me wel besluiten om haast te zetten achter ons oorspronkelijke plan. Ik voel me een beetje bezwaard om mijn neven er in te betrekken, maar ik denk ze nodig te hebben. Het beste was dat patroon van Caine eerst te lopen, ik heb gemerkt dat ik aardig wat patroonvaardigheden aan het ontwikkelen ben en een extra patroon lopen zal van onschatbare waarde zijn voor mijn kennis daaromtrent. En als die wezens nu zelf in staat zijn om patroon te lopen en te beheersen, zal het waarschijnlijk erg nodig zijn.
Toch valt het me wel op dat zo’n Caine graag klaarstaat met zijn advies, dat hij me verwijt niet veel verder te zijn gekomen met het onderzoek, maar dat er zelf ook niets aan doet. Geldt voor meerdere Amberieten trouwens, advies kun je altijd krijgen, maar ze vinden dat dit familie bedreigende probleem maar beter door de jongeren kan worden opgelost blijkbaar. Vast te druk met allerlei andere problemen, haha.

Rhexenor zal er voorlopig niet bij zijn, hij gaat trouwen en moet een aantal weken bij zijn vrouw blijven. Ik was zeer verbaasd om te horen dat hij met dat dienstmeisje gaat trouwen, ik bedoel, hoe lang kent hij haar nou? En ook lijkt hij me geen man die graag veel thuis is. Maar goed, het is zijn keuze. Ik denk dat ik ze een goede waakhond ga geven voor hun trouwen. Zo’n soort als mijn vader heeft, die zeker zal waarschuwen als er indringers zijn met slechte bedoelingen. En daarmee bedoel ik niet specifiek mensen.

No comments: