Deel 35: Nog meer familie

Goed, het weerzien met mijn vader was heel kort. Hij werd getroefd en moest weg. Dat was dan dat. Vrij kort daarna kwamen Brand en Coral op het toneel, om zich met onze zaken te bemoeien en ongevraagd advies te geven.
Brand mag ik niet. Er is iets met hem dat me de rillingen geeft. Hij is te glad, hij weet dingen van je die niet verteld zijn en hij helpt iets te graag, heeft een manier van zaken voorstellen dat sommige mensen schijnen te denken dat dat het enige antwoord is op hun probleem. Bah en nog eens bah! Ronardo en Rehxenor lijken de man echter wel te mogen en konden niet wachten om zijn advies op te volgen. Welk advies? Om als brein naar de verborgen 13e wereld te gaan. Erg jammer ook dat kort daarna Coral ter plekke was, die een soort van ‘voorspellende’ raad gaf, waaruit de heren opmaakten dat de enige goede manier om daarheen te reizen de manier van Brand was. Ach, ik had geen zin om mijn ideeën op te dringen en aangezien mijn vader schijnt te vinden dat de heren zonder mijn aanwezigheid in zeven sloten tegelijk zullen lopen, heb ik maar braaf meegedaan.
Leuk is anders echter. Als brein in een soort vechtmachine zitten… nee, niets voor mij, zelfs niet om ‘ooit meegemaakt’ te hebben. Dus daarover ga ik verder niet uitweiden.
Coral is een vreemd mens, ik vraag me af of William wel zo gelukkig is met haar als peet. Ik denk dat ze in wezen wel aardig is en ook vriendelijk, maar ze is een behoorlijke chaoot. Ze kwam aanzetten omdat we met iets vreselijks interessants bezig zouden zijn. Blijkbaar de eerste keer dan wat haar betreft? Al die andere keren hebben we haar niet gezien. Ze stelde wat vragen, gaf wat raad en was weer weg.

Verder zijn we nog een paar dagen bij Bleys thuis geweest. Het viel me erg mee, van Ronardo had ik begrepen dat het altijd een groot feest was bij hem, maar dat was niet waar. Het was gewoon gezellig, gewoon wat familieleden bij elkaar.. Een paar interessante films gezien, lekker kunnen paardrijden. Hij heeft alleen een apart soort vriendin, een type waarvan ik niet had verwacht dat hij daar op viel. Nou ja, ieder heeft zo zijn eigenaardigheden. Hij wil nog een keer met me praten over datgene dat wringt tussen Julian en Corwin. Ik vraag me af of dat mijn zaak is. Misschien wel, vanwege de ware vader versie. Ik denk dat dat me mijn hele leven zal achtervolgen.

No comments: