Deel 32: Alexandrie

Was de bibliotheek van Alexandrie bijzonder? Ja, natuurlijk leuk om er eens geweest te zijn. En een heel vreemd idee om daar te zijn, terwijl in de wereld waar ik ben opgegroeid, deze vernietigd is. Wat heel verbazend was, of misschien juist niet, was dat de priesters totaal niet ‘out the box’ konden denken. Ondanks het feit dat er nogal wat boekwerken over bijvoorbeeld magie waren en ze zelfs een echte wereldbol hadden, waren ze er van overtuigd dat de wereld plat was en dat magie alleen in sprookje voorkwam. Die wereldbol was trouwens heel vreemd. Niemand wist hoe ze eraan waren gekomen. Op die metalen, een soort goud, lijken de continenten nog aan elkaar te liggen.

Ook ben ik bij Ronardo thuis geweest. Heel grappig dat een neef van mij op een totaal andere wereld in een heel andere omgeving is opgegroeid. Nogal veel techniek. Wel wat geleerd over computergebruik en vooral ook dat mensen zich via die techniek bedienen, zich meestal als iemand anders voordoen. Ze gooien hun hele leven op het internet en verkiezen toch een bepaalde anonimiteit door andere namen en avatars te gebruiken.

Daarna ben ik naar Amber gegaan, waar ik verveeld werd met allerlei mogelijke huwelijkskandidaten tijdens de diners. Volgens Random was het Vialle die de tafelschikkingen geregeld had, om een of andere reden geloof ik dat niet zo. En het is gewoon vervelend dat er mannen voor me worden uitgezocht, zo had ik net zo goed bij mijn moeder thuis kunnen blijven.

Bleys heb ik gesproken vanwege de altaren die niet meer bij het beeld waren. Hij heeft ze weg gehaald. Prima, leuk dat hij het me heeft laten weten. Wel aardig van hem om een van de redheads aan te bieden als we verder gaan met zoeken naar Dark End.

Het was leuk om Gerard ‘zomaar’ te ontmoeten. Ik weet zeker dat Random dat heeft geregeld, deze vond dat ik te weinig met bepaalde broers en zuster praatte. Gerard wist eigenlijk niet precies wie ik ook alweer was, hij plaatste me als dochter van Benedict en was al een avontuur met vliegdekschepen en veel schieten aan het plannen. Ik heb hem gezegd dat ik piratenavonturen leuker vind (is ook zo) en daar werd hij helemaal blij van. Hij beklaagde mij omdat Julian mijn vader is: erg moedig van me dat ik dan nog in Amber wilde komen, mijn vader stond niet bepaald bekend als een vrolijk en gezellig familielid (grijns…). Ik kreeg de indruk dat hij een beetje teleurgesteld was in de houding van Boromir, dat lijkt er ook een te zijn
die niets met Amber te maken wil hebben of met de avonturen van Gerard. Tja, waarom die Amberieten daar dan tegen mij over beginnen? Niet dat ik het erg vind….

No comments: