Deel 42: Familievergadering

Het besluit nemen om terug te gaan naar de kamer van Mandor is nog tot daar aan toe, maar om hem dan ook nog te verleiden om het bed met me te delen… Een kunst apart. Nu gebied de eerlijkheid me te zeggen dat ik nogal wat verleidingskwaliteiten tekort kom. En natuurlijk dat Mandor het toppunt is van beleefdheid. Geen ideale combinatie. Ik heb hem niet verteld dat ik onze zoon heb ontmoet, wel dat ik uitkwam in zijn kamer omdat het Oerpatroon dat voor mij het beste vond. Waarom ik niets vertelde van Owen? Ik wil niet dat Mandor zich verplicht voelde. Ik weet niet of ik het beter wel of niet had moeten vertellen. Al met al werd het toch een zakelijke afspraak, als we seks zouden hebben, zouden we ons geen van beiden verplicht moeten voelen naderhand en verder waren we het erover eens dit iets onder ons was, niemand die hier iets van hoefde te weten. Hij schermde de kamer af met magie en bleek naderhand een nogal heftige minnaar te zijn. Nee, ik heb zeker geen spijt van deze beslissing. Wel heb ik besloten om vanaf nu wat van mijn Macht in dit dagboek te stoppen, het mag niet in andere handen komen.

Hij heeft ze aardig onder de duim, zowel de leerlingen als leraren. Ze zijn bang voor hem. Heel goed. Ook merkte ik dat ik me uiterste beleefdheid werd benaderd door iedereen, veel beleefder dan de vorige keer dat ik hier was. Mandor heeft hier heel wat werk verricht.

Mijn vader nodigde me uit naar de familievergadering, naar aanleiding van de troonsovername door Deirdre. Ik mag Deirdre niet zo, en dat gevoel is wederzijds. Ook mijn vader is niet weg van deze dame en de verandering van koningschap en zij is niet dol op mijn vader. Geweldige relaties zo. Die familie vergadering is niet alleen belangrijk om zaken te bespreken, maar ook om te zien hoe de verhoudingen onderling zijn. Op het moment dat ik samen met Julian binnenkom, is het dus voor iedereen duidelijk dat hij mijn vader is en ik zijn dochter bijvoorbeeld.

Nee, ik heb hem niets verteld over mijn affaire met Mandor, dat komt nog wel als het nodig is.

En met Caine gesproken over hoe we in Dark End gaan komen. We moeten een dode mee nemen. Het idee! Occulte zaken vieren in sommige familiekringen in het land waar ik geboren ben, hoogtij, ik heb me er echter nooit zo in kunnen verplaatsen.

Maar eerst dat huwelijk van Rhex afwachten over een paar weken.

No comments: