Deel 40: het Vuurpatroon

Wat ontzettend apart om een bewaker bij een Patroon te vinden! En een onverslaanbare ook nog… voor mij dan. Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan om een soort van binding met hem aan te gaan, ik hoe er niet van om aan wie of wat dan ook gebonden te zijn. Hij zei dat hij meer van het spioneren was… niet echt een van mijn beste eigenschappen vrees ik. Ik vond het wel heel goed bij Caine passen op de 1 of andere manier.
Ik vraag me af hoe vaak Caine hier geweest is. Hij moest zoeken naar een ingang en maakte een opmerking in de trant dat deze de laatste paar keren steeds ergens anders was. Zou dat betekenen dat de ingang een constante plaats had de eerste paar keren? Of bedoeld hij met die opmerking dat de ingang steeds ergens anders is vergeleken met de eerste keer?
De bouwwerken op het eiland zijn wel interessant, het deed me denken aan de oude stijl in Rebma. Ik vraag me af wat de naam van dit eiland is.
Ook heel apart is dat we van elkaar gescheiden werden voordat we het complex binnen gingen. Sterker nog, dat KON zelfs niet anders. Ieder van ons zag zijn eigen ingang. Ik vraag me af of ik, als ik nu terug ga, inderdaad ook een andere ingang zal vinden en hoe deze er uit ziet. Zou het iets te maken hebben met je aard, met je gemoedstemming of wat anders? Boeiend wel.

Ik heb gemerkt dat ik Patroon inmiddels heel goed beheers en kan manipuleren. Ik weet zeker dat ik nog lang niet achter alle geheimen ven van het Patroon, interessant om dat ten zijner tijd uit te vinden. En natuurlijk om het oerpatroon ooit te lopen….

No comments: